Tenhle kousek šatníku zbožňujeme! Pokud nevíte co na sebe, zvolte šaty – klidně výrazné vzory nebo naopak decentní krátké černé šaty. Hitem letošní sezóny jsou lněné plážové šaty z kolekce udržitelné módy. Který kousek obohatí Váš šatník?
Velikost XS
Máte vybránu
velikost XS (z anglického Extra Small, neboli velmi malá velikost). Do této skupiny zahrnujeme dámské oblečení od velikosti 30 do velikosti 38 a případně i oversized oblečení vhodné pro postavu velikosti XS. Jedná se pouze o přibližné zařazení pro snadnější filtraci zboží. Pro přesné rozměry vždy zkontrolujte tabulku velikostí uvedenou u každého produktu. Máte pak mnohem větší jistotu, že Vám bude vybraná velikost vyhovovat. Najít XS oblečení může být někdy boj. Často je těžké najít věci, které jsou stylové a dobře padnou. A když najdete něco, co se vám líbí, je ještě těžší to najít ve vaší velikosti. Proto jsme se rozhodli rozšířit naši nabídku dámského oblečení velikosti XS.
Viskóza
Viskóza je vlákno, které je vyrobené na bázi regenerované celulózy. Základní surovinou pro výrobu bývá nejčastěji dřevo nebo bavlna, popř. jiná surovina s větším obsahem celulózy. Materiály na bázi regenerované celulózy sice nejsou čistě přírodní, ale lze je považovat za jakousi alternativu k přírodním materiálům. Cílem jejich výroby je právě to, aby se svými vlastnostmi přiblížily přírodním materiálům, ale zároveň přinesly do materiálů nové a příjemné vlastnosti. Viskóza je druh umělého hedvábí, což je regenerované celulózové vlákno. Viskóza se vyrábí z dřevité buničiny, která byla chemicky upravena tak, aby vytvořila rozpustnou sloučeninu. Tato sloučenina je pak protlačována malými otvory (zvlákňovacími tryskami) za vzniku viskózových vláken nebo filamentů. Tato vlákna se pak namáčejí v chemické lázni, která je nabobtná a rozpustí. Roztok se protlačí další sadou zvlákňovacích trysek, aby se vytvořily jemné prameny vláken, které se pak nechají zaschnout. Termín "viskóza" byl původně používán k popisu procesu výroby umělého hedvábí z dřevité buničiny. Začalo se však konkrétně odkazovat na konečný produkt – samotné vlákno z regenerované celulózy. Viskózová tkanina má řadu vlastností, díky kterým je ideální pro určité aplikace: je pevná a savá, přesto měkká a dobře se zakrývá. Je také relativně levná na výrobu, takže je oblíbenou volbou pro návrháře, kteří dbají na rozpočet. S viskózovou tkaninou jsou však spojeny také některé nevýhody. Jednak to není nijak zvlášť odolné – to znamená, že oděvy vyrobené z viskózy pravděpodobně poměrně rychle vykazují známky opotřebení. Navíc, přestože je viskózová tkanina vyrobena z dřevité buničiny, není ekologická – ačkoli někteří výrobci pracují na vývoji udržitelnějších výrobních procesů.
Fair trade
Fairtrade je certifikace zboží, které splňuje určité sociální, ekonomické a ekologické standardy. Smyslem této certifikace je poskytnout pěstitelům, zaměstnancům a řemeslníkům možnost uživit se vlastní prací za důstojných podmínek. Pěstitelé a zaměstnanci dostávají v rámci systému Fairtrade za své produkty výkupní cenu, která odpovídá nákladům na pěstování či výrobu a zároveň umožňuje důstojné živobytí. Fairtrade znamená spravedlivější obchodní podmínky, dodržování lidských a pracovních práv a šetrnost k životnímu prostředí. Jak se globální ekonomika stále více integruje, otázka mezinárodního obchodu se dostává do popředí zájmu mnoha spotřebitelů a organizací. S větším pochopením propojenosti ekonomik a komunit po celém světě roste zájem o zajištění spravedlivého obchodu. Zde přichází na řadu fair trade. Fair trade je přístup k podnikání a obchodu, který staví lidi a planetu před zisk. Usiluje o vytvoření spravedlivějších obchodních vztahů mezi výrobci v rozvojových zemích a podniky a spotřebiteli v rozvinutých zemích. Jeho cílem je posílit postavení znevýhodněných výrobců, zlepšit sociální a environmentální podmínky v jejich komunitách a přispět k udržitelnému rozvoji. Hnutí spravedlivého obchodu začalo ve 40. letech 20. století iniciativami zaměřenými na pracovní práva. V reakci na špatné pracovní podmínky, kterým čelí zemědělskí dělníci v Latinské Americe, zahájily evropské nevládní organizace kampaň za změnu. Tyto rané snahy vedly k založení Fairtrade International (dříve známé jako FLO), která stanovuje standardy pro produkty fair trade prodávané dnes.